CCNA Anlık Soru-Cevap Bölümü - Sayfa 3
CLI Guru - Cisco Eğitim ve Danışmanlık Merkezi |

+ Konuyu Cevapla
Toplam 9 Sayfadan 3. Sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu
Toplam 89 sonuçtan 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.
Like Tree13Likes
CCNA Anlık Soru-Cevap Bölümü

İlk 16 ip adresi router'ların bağlantısı için. /30 şeklinde 4 ayrı subnet olmalı. Yani 192.168.1.0 , 4 , 8 ,12 / 30 subnetlerı. Sonraki subnet 7 hostluk olan şubeye /29

  1. #21
    Nexus isimli Üye şimdilik offline konumundadır Administrator - Founder
    Üyelik tarihi
    May 2012
    Mesajlar
    1,997

    Standart

    İlk 16 ip adresi router'ların bağlantısı için. /30 şeklinde 4 ayrı subnet olmalı. Yani 192.168.1.0 , 4 , 8 ,12 / 30 subnetlerı.


    Sonraki subnet 7 hostluk olan şubeye /29 7 hostu kaldırmadığından /28 verıyoruz ona. Subnet 192.168.0.16/28 olacak ..


    Sonrakı 28 hostluk subnet /27 olacak. Subnet 192.168.1.32/27

    Sonrakı 58 hostluk subnet /26 olacak. Subnet 192.168.1.64/26

    Geriye kalan ise 118 hostluk subnete ait olacak. Subnet 192.168.1.128/25 olacak.
    “Bir kez kaçar uçurtman, sonra gökyüzüne küser insan…”

  2. #22
    tataroktay isimli Üye şimdilik offline konumundadır Member
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Bulunduğu yer
    İzmİr
    Mesajlar
    83

    Standart ...

    Alıntı lDuncl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlk 16 ip adresi router'ların bağlantısı için. /30 şeklinde 4 ayrı subnet olmalı. Yani 192.168.1.0 , 4 , 8 ,12 / 30 subnetlerı.


    Sonraki subnet 7 hostluk olan şubeye /29 7 hostu kaldırmadığından /28 verıyoruz ona. Subnet 192.168.0.16/28 olacak ..


    Sonrakı 28 hostluk subnet /27 olacak. Subnet 192.168.1.32/27

    Sonrakı 58 hostluk subnet /26 olacak. Subnet 192.168.1.64/26

    Geriye kalan ise 118 hostluk subnete ait olacak. Subnet 192.168.1.128/25 olacak.
    Bin bilsen de bir bilene danış diye boşuna dememişler..

    Mutlaka eksik bir noktası olabiliyor insanın..

    Cevap için teşekkürler hocam..

  3. #23
    cemir isimli Üye şimdilik offline konumundadır Member
    Üyelik tarihi
    Sep 2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    66

    Standart iyi günler



    Bu sorunun neden cevabının bu oldugunu bi türlü anlıyamadım yardımcı olursanız sevinirim hayırlı geceler

  4. #24
    Nexus isimli Üye şimdilik offline konumundadır Administrator - Founder
    Üyelik tarihi
    May 2012
    Mesajlar
    1,997

    Standart

    Alıntı cemir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Bu sorunun neden cevabının bu oldugunu bi türlü anlıyamadım yardımcı olursanız sevinirim hayırlı geceler
    Subnetting mi ?
    “Bir kez kaçar uçurtman, sonra gökyüzüne küser insan…”

  5. #25
    ersahin isimli Üye şimdilik offline konumundadır Junior Member
    Üyelik tarihi
    Aug 2012
    Mesajlar
    23

    Standart

    Alıntı cemir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Bu sorunun neden cevabının bu oldugunu bi türlü anlıyamadım yardımcı olursanız sevinirim hayırlı geceler
    R1 ve R2 çıktılarına baktığında zaman Hello ve dead timer'ların aynı olmadığını göreceksin.
    OSPF komşuluğunun kurulabilmesi için;

    1- aynı area içinde olmalılar,
    2- hello ve dead timer'larının aynı olması gerekir.

  6. #26
    tataroktay isimli Üye şimdilik offline konumundadır Member
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Bulunduğu yer
    İzmİr
    Mesajlar
    83

    Standart ...

    Hello & Dead Interval: ”Hello interval” routerın periyodik olarak gönderdiği saniye cinsinden hello paketleri arasındaki süredir. (default 10 sn dir.) “Dead interval” ise routerın komşu routerını servis dışı olarak belirlemesi için beklediği max. süredir. Hello ve dead interval sürelerinin her iki routerda da aynı olması gerekmektedir. Aksi takdirde komşuluk kurulmayacaktır.

    Bilgi Ağı

  7. #27
    tataroktay isimli Üye şimdilik offline konumundadır Member
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Bulunduğu yer
    İzmİr
    Mesajlar
    83

    Standart VLSM sorusu..

    VLSM çalışanlar için örnek bir soru da benden olsun..

    Resimdeki networkü 192.168.1.0/24 adresini kullanarak, en verimli şekilde subnetlere ayırın..

    Not: En geniş subnetten başlamakta fayda var..



    Jeremy emmiye saygılar..

  8. #28
    Nexus isimli Üye şimdilik offline konumundadır Administrator - Founder
    Üyelik tarihi
    May 2012
    Mesajlar
    1,997

    Standart

    Cemir bende koydugun resim çıkmadıgı ıcın en son olan soruyu kasteddıgını dusundum pardon
    “Bir kez kaçar uçurtman, sonra gökyüzüne küser insan…”

  9. #29
    cemir isimli Üye şimdilik offline konumundadır Member
    Üyelik tarihi
    Sep 2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    66

    Cool

    PHX(config-if)#ip ospf hello-interval 20
    PHX(config-if)#ip ospf dead-interval 80

    anlaşılan çalışırken bu kısmı atlamışım, yabancı bi forumda gördüm çok teşekkür ederim cevap veren arkadaşlara.

    Alıntı lDuncl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cemir bende koydugun resim çıkmadıgı ıcın en son olan soruyu kasteddıgını dusundum pardon
    hocam valla hala durumu belirsiz olan postlarım var hangi birini diyim iyisimi siz onları boşverin yeniden bi soru gelsin



    Bu soruda neden 4 olduğunu anlamadım 2 tane olması gerekmezmi zaten toplasan 2 tane routing information source var,

    Hadi onu geçin nerden unequal olduklarını anladı(source ların güncellemeleri arasındaki zaman farkı mı buna neden olan?)

    Tüm cevap vericek arkadaşlara çok teşekkür ederim şimdiden.


    edit: soru çözüldü post konuya düşene kadar tüm dumpları bitirdim
    Konu cemir tarafından (08.09.2013 Saat 03:13 ) değiştirilmiştir. Sebep: soruyu çözdüm

  10. #30
    tataroktay isimli Üye şimdilik offline konumundadır Member
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Bulunduğu yer
    İzmİr
    Mesajlar
    83

    Standart

    Alıntı cemir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    PHX(config-if)#ip ospf hello-interval 20
    PHX(config-if)#ip ospf dead-interval 80

    anlaşılan çalışırken bu kısmı atlamışım, yabancı bi forumda gördüm çok teşekkür ederim cevap veren arkadaşlara.



    hocam valla hala durumu belirsiz olan postlarım var hangi birini diyim iyisimi siz onları boşverin yeniden bi soru gelsin



    Bu soruda neden 4 olduğunu anlamadım 2 tane olması gerekmezmi zaten toplasan 2 tane routing information source var,

    Hadi onu geçin nerden unequal olduklarını anladı(source ların güncellemeleri arasındaki zaman farkı mı buna neden olan?)

    Tüm cevap vericek arkadaşlara çok teşekkür ederim şimdiden.

    Selamlar..

    Sorudan anladığım kadarıyla, burada EIGRP nin "yapabilitesi" olan şeyleri soruyor..

    Maximum Path: 4 dediği için cevabın 4 olduğunu düşünüyorum..

    unequal olayına gelince.. EIGRP, diğer routing protokollerinin aksine unequal cost lu yollarda da load balance yapabiliyor..

    Bu nedenle de unequal ı cevap olarak seçtiğini düşünüyorum..

+ Konuyu Cevapla

Bu Konuyu Paylaşın !

Bu Konuyu Paylaşın !

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok