Cisco Router OSPF ve EIGRP Redistribution
CLI Guru - Cisco Eğitim ve Danışmanlık Merkezi |

2007 yılından bu yana aktif olan ciscotr.com, kısa bir süre sonra " www.bilisim.pro " olarak devam edecektir.  
Mevcut mesajlarınız ve kullanıcı bilgilerinizle yenilenen sitemizde katılıma devam edebileceksiniz.

+ Konuyu Cevapla
Toplam 7 sonuçtan 1 ile 7 arasındakiler gösteriliyor.
Cisco Router OSPF ve EIGRP Redistribution

Arkadaşlar selamlar, Konfigürasyonda 4 tane router var R3 R1 R2 R4 . Configleri ve topolojiyi ekte gönderiyorum. 3 gündür uğraştığım fakat çözüm getiremediğim ve anlam veremediğm Problem şu; R1 VE

  1. #1
    ilhan isimli Üye şimdilik offline konumundadır Member
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesajlar
    31

    Standart Cisco Router OSPF ve EIGRP Redistribution

    Arkadaşlar selamlar,
    Konfigürasyonda 4 tane router var R3 R1 R2 R4 . Configleri ve topolojiyi ekte gönderiyorum. 3 gündür uğraştığım fakat çözüm getiremediğim ve anlam veremediğm Problem şu;
    R1 VE R3 routerları arasında EIGRP 50 TANIMLI.
    R1 VE R2 routerları arasında EIGRP 100 TANIMLI.
    R2 VE R4 routerları arasında OSPF 10 TANIMLI.

    Problem şu R2 routerında redistribution yaptım. Alttaki gibi;
    router eigrp 100
    redistribute ospf 10 metric 10000 1 255 1 1500
    network 10.2.2.0 0.0.0.255
    no auto-summary
    !
    router ospf 10
    log-adjacency-changes
    redistribute eigrp 100 metric 1 subnets
    network 10.1.2.0 0.0.0.255 area 0

    R4 routerı R1 VE R2 arasındaki 10.2.2.0 network unu bilmiyor,öğrenemiyor.Ayrıca en uçtaki network R1 VE R3 arasındaki network u de bilmiyor,anlayacağınız lokalinden başka hiç bir network u bilmiyor.

    Rack1R4#sh ip route
    Codes: C - connected, S - static, R - RIP, M - mobile, B - BGP
    D - EIGRP, EX - EIGRP external, O - OSPF, IA - OSPF inter area
    N1 - OSPF NSSA external type 1, N2 - OSPF NSSA external type 2
    E1 - OSPF external type 1, E2 - OSPF external type 2
    i - IS-IS, su - IS-IS summary, L1 - IS-IS level-1, L2 - IS-IS level-2
    ia - IS-IS inter area, * - candidate default, U - per-user static route
    o - ODR, P - periodic downloaded static route

    Gateway of last resort is not set

    10.0.0.0/24 is subnetted, 1 subnets
    C 10.1.2.0 is directly connected, Ethernet0/0

    Konfigürasyonları inceleyip dönüş yaparsanız valla çok makbule geçecek
    eigrp multiple as ve redistribution uygulamalarını birleştyirelim dedik başımıza iş aldık.YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM,ŞİMDİDEN SAOLUN.

  2. #2
    ilhan isimli Üye şimdilik offline konumundadır Member
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesajlar
    31

    Standart

    R1 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>R2
    | |
    | |
    | |
    R3 R4

    R1 VE R3 routerları arasında EIGRP 50 TANIMLI.
    R1 VE R2 routerları arasında EIGRP 100 TANIMLI.
    R2 VE R4 routerları arasında OSPF 10 TANIMLI.
    Eklenmiş Dosya Eklenmiş Dosya

  3. #3
    mely isimli Üye şimdilik offline konumundadır Senior Member
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    326

    Standart

    Bunu yapmanda ki amaç spesifik bişey denemek için miydi? Yoksa pratik olsun diye mi?

    router eigrp 50
    redistribute eigrp 100 route-map BUYUK
    network 10.1.3.0 0.0.0.255
    no auto-summary
    !
    router eigrp 100
    redistribute eigrp 50 route-map KUCUK
    network 10.2.2.0 0.0.0.255
    no auto-summary

    eigrp içine redist. yapmıssın ayrıca birinde 100 le taglenen diğerinde deny olsun gibi bi route map yazmıssın ama. Bence işi uzatmıs. Sadece access-list yazıp, bu access-liste match eden permit/deny olsunla olay bitebilirdi.

    İşte başta dediğim gibi, workbooktan görüp denemek için yaptıysan iyi yapmışsın yoksa gereksiz bence

    Kolay gelsin

  4. #4
    ilhan isimli Üye şimdilik offline konumundadır Member
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesajlar
    31

    Standart

    Aslında protokollerin tam oturması için uğraşıyorum,tüm detayları ile bu yazı geçiriyorum.Yani eksik bir şey kalmasın,en komplike senaryo da neler olabilir,bunların uygulamalarını deniyorum,burada tek sorun var , R2 İLE R4 birbirlerini hiç görmüyorlar bile,gözden kaçırdığım bir şey var ama , dolayısıı ile tüm routerlar R4 e ulaşamıyor.Ben hala araştırmaya devam ediyorum,bu yazılan route map ler aslında sorunun kaynağı değil,çünkü directly connected R2 bile görmüyor R4 ü

    Alıntı melihtk23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunu yapmanda ki amaç spesifik bişey denemek için miydi? Yoksa pratik olsun diye mi?

    router eigrp 50
    redistribute eigrp 100 route-map BUYUK
    network 10.1.3.0 0.0.0.255
    no auto-summary
    !
    router eigrp 100
    redistribute eigrp 50 route-map KUCUK
    network 10.2.2.0 0.0.0.255
    no auto-summary

    eigrp içine redist. yapmıssın ayrıca birinde 100 le taglenen diğerinde deny olsun gibi bi route map yazmıssın ama. Bence işi uzatmıs. Sadece access-list yazıp, bu access-liste match eden permit/deny olsunla olay bitebilirdi.

    İşte başta dediğim gibi, workbooktan görüp denemek için yaptıysan iyi yapmışsın yoksa gereksiz bence

    Kolay gelsin

  5. #5
    mely isimli Üye şimdilik offline konumundadır Senior Member
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    326

    Standart

    r4 ile r2 ethernetlerinden bağlanmıs zaten ping atması lazım. Araya bi switch filan koy öyle dene. Cunku bu yazdıklarından sonra aynı broadcast domainindeki r4 den r2 ye ulaşamıyosan bosa yazmısın demektir hepsini

  6. #6
    ilhan isimli Üye şimdilik offline konumundadır Member
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesajlar
    31

    Standart

    arkadaşlar selamlar,sorunu halettim.Dynagen de bağlantılar karışmış,o yüzden de R2 ile R4 birbirini görmüyordu.MULTI AREA EIRGP ILE REDISTRIBUTION UYGULAMASI DA BİTMİŞ OLDU BÖYLECE.

  7. #7
    mely isimli Üye şimdilik offline konumundadır Senior Member
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    326

    Standart

    hadi hayırlı olsun..

+ Konuyu Cevapla

Bu Konuyu Paylaşın !

Bu Konuyu Paylaşın !

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok