WAN Redundancy
CLI Guru - Cisco Eğitim ve Danışmanlık Merkezi |

2007 yılından bu yana aktif olan ciscotr.com, artık " www.bilisim.pro " olarak devam edecektir.  
Mevcut mesajlarınız ve kullanıcı bilgilerinizle sitemizde katılıma devam edebilirsiniz.

+ Reply to Thread
Results 1 to 5 of 5
WAN Redundancy

Arkadaşlar merhaba; Bir konu hakkında sizden yardım almak isterim.Öncelikle topolojiyi anlatayım. İstanbul- kayseri arası bir bağlantımız var. Yapıda iki router iki ISP var. Yani Türk Telekom hattı gittiğinde verileri Turkcell

  1. #1
    netcisco is offline Junior Member
    Join Date
    Feb 2016
    Posts
    2

    Default WAN Redundancy

    Arkadaşlar merhaba;

    Bir konu hakkında sizden yardım almak isterim.Öncelikle topolojiyi anlatayım. İstanbul- kayseri arası bir bağlantımız var. Yapıda iki router iki ISP var. Yani Türk Telekom hattı gittiğinde verileri Turkcell üzerinden kesinti yaşamadan almak istiyoruz. Kayserideki fabrika verileri bize yani istanbula gönderiyor. Dolayısı ile Kayserideki routerlara HSRP konf girmem gerekecek.Bu iki router da birbirine baglı . Kayserideki routerların ip adresleri aşağıdaki gibi



    Cisco 1 fa 0/1 ( Router1' Türk telekom switche bakan taraf) -- 172.17.0.1 /24
    Cisco 1 fa 0/0 ( router1 'in Router 2'ye baglı bacağı) 192.168.0.1 /24


    Cisco2 fa 0/1 (Router 2 'nin Turkcell Superonline'a bakan bacağı) 10.1.1.1/24
    Cisco2 fa 0/0 (Router 2'nin Router 1' e baglı bacağı) 192.168.0.2

    Umarım açıklayıcı olmuştur. Fakat yine de özetlersem Kayseride , istanbul merkeze veri gönderen 2 adet router var. Bu verilerin kesinti yaşanmadan İstanbula ulaşmasını istiyoruz. dolayısı ile Router 1'i Türk telekom hattına , Router 2'ti Turkcell Superonline hattına bagladık ki biri gittiğinde diğerinden veri aksın. Tabi Arka taraftaki LAN baglantılarını iki routera da yaptık. İçinden çıkamadıgım nokta hsrp girsek de araştırdığım kadarı ile hsrp gateway ipler aynı networkte olacak.Fakat bize Telekom 172li bloktan , Superonline 10lu bloktan ıp verdi. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

  2. #2
    5LoTh is offline Administrator
    Join Date
    Dec 2011
    Posts
    392

    Default

    2 hattın var biri gittiğinde diğerinden mi gitsin istiyorsun kısaca?

    kayseriden telekom HSRP de aktif routerda karşı uçta bir IP yi izleyeceksin. istanbulda ki telekom routera loopback verebilirsin onu izleyebilirsin "track" ile yapacaksın bunu ve decrement gireceksin. daha sonra aradaki hat gittiğinde izlediğin IP ye erişemeyeceksin, pritority düşecek ve aktif router diğeri superonline router olacak.
    2. routerdan da istanbula giderken lokal IP ni NAT layacaksın ki istanbuldan kayseri geri dönüş de aynı yerden olsun.

    istanbul tarafında da 192.168.0.0 Ip sini istanbul telekom router a, NAT ladığın IP yi mesela o da 192.168.168.0 olsun onu da superonline router a doğru route yazacaksın.

    eğer hakimsen söylediğim terimlere halledeceğini düşünüyorum.

  3. #3
    netcisco is offline Junior Member
    Join Date
    Feb 2016
    Posts
    2

    Default

    Aynen öyle hocam. Kayseride Türk Telekom hattı gittiğinde 1 router devre dışı kalıp Turkcelle baglı 2. router üzerinden bilgiler akacak.Fakat sonuçlandıramadıgım nokta şu. stanby 1 ip komutunda her iki ip blogu da aynı subnette olmalı. Benim sorunum Telekoma bakan taraf 172li, türkcele bakan taraf 10 lu. dolayısı ile hsrp konf yapamıyorum.Bu arada Hem telekom hattı için hem turkcell hattı için tunnel interface tanımladık ve tunnelle İstanbula ulaşıyor. İstanbul tarafı tamam gibi ama kayserideki routerlara girilecek konf hakkında bilgi verebilirsen sevinirim.

  4. #4
    5LoTh is offline Administrator
    Join Date
    Dec 2011
    Posts
    392

    Default

    hocam stanby lokale bakan bacak da kullanıcan zaten WAn tarafında deiğil. senin iki routerının lokal bacağına yapacaksın. WAN tarafını dediğim trackli şekil yapacaksın.

  5. #5
    tcos is offline Member
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    Heilbronn
    Posts
    92

    Default

    sizin topoloji yi cizsenizde koysaniz bi... belki daha aciklayici olur.


    *******KAYSERI*********
    --INTERN-IP?-- --INTERN-IP?--
    --|-- --|--
    (R1) <---192---> (R2)
    --|-- --|--
    --WAN-IP?-- --WAN-IP?--
    ***********************

    WAN (MPLS/...) (herhangi bir VPN ve routing protocol vs kullaniliyormu?)

    *********IST***********
    --WAN-IP?-- --WAN-IP?--
    --|-- --|--
    (R1) <---192---> (R2)
    --|-- --|--
    --172-- --10--
    ***********************

    Client, Server gibi baglanti icinde olmasi gereken host lar nerde? hangi ip adresleri var, 172 li / 10lu mi? Durum nedir?

+ Reply to Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts